Rijden op motorfietsen

Hoewel veel staten het rijden op motorfietsen en auto's verbieden, is het in werkelijkheid niet zo moeilijk om te leren. Veel staten staan ​​leerlingvergunningen toe om motorfietsen te besturen. Bij het kopen van een fiets zijn de grootte van de motor en andere bijzonderheden meestal afhankelijk van de categorie van de staat. In Texas bijvoorbeeld is een motorfiets van categorie 4 cm gelijk aan een auto van categorie 3 liter.

Het belangrijkste aspect van het leren motorrijden is oefenen, bij voorkeur dagelijks. Er is geen tijd zoals de dag tot dag om te oefenen, dus ga meteen aan de slag. Allereerst, zet je helm op, dat zou trouwens het enige moeten zijn waar je je zorgen over moet maken voordat je gaat rijden. Stap in het voertuig, draai het contact om en start de motor. Dit is het leuke deel, geniet ervan.

Door het gas en het gaspedaal in te trappen, is de honda of uw auto klaar om de straat op te gaan met een geduldige houding. Om veiligheidsredenen zult u regelmatig in de spiegels moeten kijken, daarom zult u doelbewust uw hoofd willen draaien om ten minste één keer per minuut in de achteruitkijkspiegel te kijken. Concentreer u voorlopig op het worden van een expert in het omgaan met een motorfiets.

Positionering is alles. In een voertuig zijn, naast de bestuurder, de twee passagiers op de achterbank passagiers en uw fiets is niet anders. U wilt zo veel mogelijk ruimte innemen. Als je een fiets tussen de lijnen manoeuvreert, benader hem dan in een J-bocht en beweeg iets naar één kant.

Als je een punt op de weg nadert, ga er dan naar toe. Versnel niet om meer snelheid te verdienen, want u wilt vertragen voor de rest van het verkeer. Wanneer u tot stilstand komt, zet u de fiets in neutraal door op het gas te trappen en vervolgens de koppeling in te trappen. Controleer altijd uw snelheid als u naar het volgende kruispunt gaat.

Links afslaan betekent dat je nog meer naar links wilt. U moet een perfecte bocht van 90 graden maken. Het verschil in de naderingssnelheid en de draaisnelheid kan belangrijk zijn. In de Verenigde Staten is een veel voorkomende grap het gebruik van 60 aan de linkerkant en 70 aan de rechterkant. Het betekent dat je van links afslaat en rechtdoor gaat. Als je schuin draait, draai je maar 60 graden.

Als u uw toekomst waarschijnlijk aan de rechterkant van het zebrapad kunt zien, sla dan linksaf. Bij een bocht naar links heeft u altijd de mogelijkheid om rechtsaf te slaan. In de meeste gevallen zijn de meeste oversteekplaatsen uitgerust voor beide richtingen. Aan de rechterkant heb je altijd de meeste ruimte.

Hoevelen van ons hebben geprobeerd naar de linkerkant van het zebrapad te kijken en zagen een auto naderen, die te snel naderde voor de juiste passeerafstand? Dan wilt u de stoeprand naderen met een snelheid die gelijk is aan de wettelijke maximumsnelheid of mogelijk iets meer, terwijl u veilig rijdt.

Wanneer een bestuurder zich voorbereidt om een ​​bocht naar links te maken, zullen ze willen stoppen totdat ze tegemoetkomend verkeer kunnen zien. Als tegenliggers niet binnen een straal van drie voet van de gestopte voertuigen komen, stopt de bestuurder. Controleer altijd uw zijspiegels als u langzamer gaat rijden om er zeker van te zijn dat geen auto u volgt. Het is nooit overdreven dramatisch om snel achteruit te rijden op een geparkeerde auto. Sterker nog, je hebt misschien geen personenauto nodig om dit te doen.

Aan de andere kant, als u zich voorbereidt om rechtsaf te slaan en een voertuig geeft aarzelend in uw richting, dan moet u het gas niet indrukken totdat u de auto bent gepasseerd. Het is altijd het beste (vooral in de drukke en altijd drukke stadsstraten) om te wachten tot de auto voorbij is en aan de andere kant van de weg te staan.

De praktijk van het maken van bochten naar links zit ingebakken in de hoofden van de meeste chauffeurs. Het is vrij logisch. Aangezien de meesten van ons in de rijopleiding hebben geleerd dat het maken van een bocht naar links zoveel mogelijk moet worden vermeden, en dat we moeten toegeven aan voertuigen aan de rechterkant, volgt hieruit dat we ook moeten stoppen als we zien dat iemand een bocht naar links maakt in onze richting.

Dat gezegd hebbende, oefenen met het maken van bochten naar links is lang niet zo belangrijk als achteropkomend verkeer rijden. Als u begrijpt dat u het verkeer niet kunt volgen op uw directe route naar een plaats van uw keuze, maar dat u uzelf meer tijd gunt, kunt u geduld hebben, waardoor de kans op een ongeval wordt verkleind. Het stelt u ook in staat om meer waakzaam te zijn voor het gedrag van andere bestuurders.

Gewapend met de juiste kennis en houding kan het rijden na transacties eerder een hulp dan een gevaar zijn. Zorg ervoor dat u veilig rijdt om de veiligheid van uzelf en uw passagiers te garanderen, maar als u aan het bumperkleven bent vanwege het verkeer en niet omdat u bang bent om het verkeer te volgen, brengt u niet alleen uzelf, maar ook andere mensen en zelfs hun leven in gevaar ook.